Publicerad 07/05-2018

Renault slår sig samman med “Solo: A Star Wars Story” i en europeisk kampanj

Kategorier: Nyhet, Renault

Pressinfo från Renault.

Renault ”Solo: A Star Wars Story”

RENAULT SLÅR SIG SAMMAN MED “SOLO: A STAR WARS STORY” I EN EUROPEISK KAMPANJ

Renault samarbetar med filmen “Solo: A Star Wars Story” och kommer att ge sina kunder en nervkittlande upplevelse inför filmens svenska biopremiär den 23 maj.

Den europeiska kampanjen innefattar tävlingar, exklusiva klipp och virtual reality. Kampanjen är designad och producerad i samarbete med Lucasfilm, Disney och Publicis Conseil och pågår mellan april och juli 2018. Detta är ett aldrig tidigare skådat samarbete för den franska biltillverkaren och aktiveras i 25 länder runt om i Europa.

När Renault slår sig samman med ”Solo: A Star Wars Story” väntar naturligtvis storslagna äventyr. I den nya filmen om galaxens mest älskade fifflare får vi se hur Han Solo drivs av sin starka vilja och hur han träffar sin framtida andrepilot Chewbacca.

Tack vare Renault Kadjars egenskaper – 4×4 fyrhjulsdrift, automatisk nödbromsning och dödavinkeln-varning uppmanar Renault sina kunder att också de ska låta viljan visa vägen till nya äventyr.

Upplev ”Solo: A Star Wars Story” med Renault

Med start veckan 20, erbjuder Renault alla intresserade att ta del av Han Solos och Lando Calrissians äventyr i ”Solo: A Star Wars Story” hos svenska Renault-återförsäljare:

  • Kampanjen startar med en nationell tävling där deltagarna har möjligheten att vinna en ovärderlig upplevelse och unika priser.
  • Besökarna kommer även att kunna se exklusiva scener från filmen två veckorinnan premiären, och för att öka spänningen kommer förhandstitten väckas till liv genom virtual reality (VR) teknik hos utvalda återförsäljare.
  • Utöver TV, press och utomhuskommunikationsmaterial riktat till allmänheten, kommer merparten av tillgångarna som utvecklats publiceras på digitala plattformar. Innehållet har utvecklats med kundprofiler som utgångspunkt för att skapa en skräddarsydd upplevelse för de olika publikerna.

Renault Kadjar Limited – en specialutgåva

Renault Sverige lanserar i samband med samarbetet en specialversion av Renault Kadjar, ”Limited”.

”För att förstärka samarbetet har vi tagit fram en specialversion, ”Limited” av vår populära familjecrossover Kadjar. Limited är fylld med innovativ teknik avsedd för att förenkla vardagslivet”, säger Thomas Holm, Sverigechef för Renault.

För mer information kontakta Karin Karlsson, Presschef, Renault Nordic AB, Telefon: +46 08 585 752 00, Mobiltelefon: +46 761 19 92 77, karin.karlsson@renault.com